close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לבחור עורך דין לעסקת נדל"ן?

מערכת שורשכה אלול, תשפ14/09/2020

הרי זה ידוע שחוזים שנעשים מול קבלנים, סביר להניח שיהיו לטובת האינטרסים של הקבלנים. על כן, מתעוררת שוב פעם החשיבות שיש בשכירת שירותיו של עורך דין,שיהיה מטעם הקונה

תגיות:

אם אתם מתכננים לרכוש דירה מאדם פרטי או מקבלן, העדיפות היא שתשכרו את שירותיו של עורך דין שיש לו הבנה בתחום הנדל"ן וכמו כן ניסיון. רכישת דירה היא אחת העסקאות הכי גדולותוחשובות בחייכם ועל כן רצוי שתבצעו את הרכישה בצורה הנכונה והטובה ביותר. מי שיכול להדריך אתכם הוא עורך דין מנוסה, שיכול למצוא בעיות שעשויות לצוץ לאורך

כל מהלך העסקה וכמו כןכל מיני פרטים קטנים שלא חשבתם עליהם.

האם כל עורך דין מתמחה בנדל"ן?

על מנת לבצע את עסקת הנדל"ן, רצוי לבחור אך ורק עורכי דין שיש להם התמחות בתחום וכמו כן שיש להם ניסיון עשיר. עורך דין מנוסה, לא יפספס כל מיני סעיפים חשובים בחוזה הרכישה.מנגד, עורך דין שאינו מנוסה, עשוי רק לגרום לכם נזק רב. על כן, שימו לב איזה עורך דין אתם בוחרים.

כמו שלוקחים עורך דין, מומלץ גם לקחת יועץ משכנתאות

חשוב מאוד לבדוק גם לגבי מי שייצג אתכם מול הבנקים, שכן סביר להניח שאם אתם מתכננים לרכוש דירה, אתם תצטרכו לקחת משכנתא. הבנקים לא תמיד ימהרו לתת לכם את הסכום הנדרש וגם אם כן תקבלו את הסכום, לא בטוח שהתנאים יהיו טובים. על כן, מומלץ לפנות לחברה מקצועית המספקת שירותי ייעוץ משכנתאות, כמו חברת סאנקוד ייעוץ עסקי.

כיצד עורך דין נדל"ן עובד ולמה חשוב לקחת את שירותיו כאשר אתם מחליטים לרכוש דירה?

קחו בחשבון שיש הבדל בין עסקת רכישה של דירה יד שנייה לבין רכישה של דירה חדשה מקבלן. מהו ההבדל? כאשר רוכשים מקבלן, יש לעיין בחוזה ולבדוק אותו כמו שצריך וכמו כן יש לבדוק את זכות הקניינות של הקבלן בקרקע ויש לבדוק את הפרטים הקשורים לתכנון הפרויקט. מעבר לכך, יש גם לבדוק היתרי בנייה, תנאי תשלום, ייפוי כוח וכו'. כאשר מדובר על רכישה דירה יד שנייה מאדם פרטי, אז גם כאן רצוי לעשות בדיקות והן קשורות לזכויות של המוכר בלשכת המקרקעין, בדיקה בטאבו, בדיקה ברשם המשכונות וכו'. יש גם לבדוק שאין חריגות בנייה בדירה וכמו כן צו הריסה, היטל השבחה וכו'. את כל הבדיקות האלה, יבצע עורך דין נדל"ן וכך יוכל לומר אם העסקה כשרה או לא.

מה חשוב לדעת?

כאשר מחליטים על רכישת הדירה, חשוב לבדוק שהיא תהיה רשומה על שם הקונה. עורך הדין ישים לב שאין עיקולים על הדירה או סעיפים בחוזה שעשויים לפגוע בזכויות של הקונה. כמו כן, עורך הדין יעדכן את הקונה בכל המיסים שעליו לשלם.

קניית דירה מקבלן - מה קורה במידה ויש צורך בשינוי החוזה?

הרי זה ידוע שחוזים שנעשים מול קבלנים, סביר להניח שיהיו לטובת האינטרסים של הקבלנים. על כן, מתעוררת שוב פעם החשיבות שיש בשכירת שירותיו של עורך דין,שיהיה מטעם הקונה. הוא יבדוק את החוזה ויבטיח את הזכויות של הקונה. הימנעו ממקרים בהם, הקבלן מציע עורך דין מטעמו שייצג גם אותו וגם אתכם כקונים. על פי החוק, הדבר לא תקיןעל פי החוק.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה